torstai 27. helmikuuta 2014

Kuinka hametta käytetään?

Näin jälkikäteen analysoidessani huomaan, että olen aina ollut enemmän "housutyttö". Olen ihan pikkulapsesta saakka käyttänyt enemmän ja mieluummin housuja, kuin hameita tai mekkoja. Lukion ensimmäisenä vuotena kuitenkin käytin melkein pelkästään hameita, mutta en muista enää miksi. Käytin tuona vuonna myös aivan liian paljon punaista väriä, jota en myöskään nykyisin enää osaa käyttää, vaikka se minulle sopisikin. Ihailen usein kauniita hameita lehdissä, katalogeissa ja blogeissa, mutta jotenkin en osaa käyttää niitä itse. En tiedä millainen hame olisi sopiva, eikä minulla ole aavistustakaan millainen yläosa hameen kanssa toimii. Uskoisin, että iso osa ongelmaani on se, että näen hameita jatkuvasti vain hoikilla tai nk. normaalikokoisilla ihmisillä, jotka tuntuvat voivan käyttää millaista hametta tahansa ihan minkä kanssa tahansa. 

Hameiden kanssa minulla on sama ongelma kuin housujenkin - jos vaate istuu takamuksesta, on vyötäröllä ainakin 10 senttiä ylimääräistä kangasta. Hameiden kanssa on vielä sekin ongelma, että ison takapuoleni vuoksi ne haluavat aina hilautua ylöspäin - ainakin takapuolelta. Hrrrr. 

Mekkoja pidän satunnaisesti. Haluaisin käyttää niitä enemmänkin, mutta jotenkin miellän ne aina kovin juhlaviksi ja luulen, että niin mieltävät työkaverinikin. Yksinkertainen musta mekko minulta nyt löytyykin, jota voisin pitää myös näin talvella ihan hyvin... mutta en oikein osaa pukea sitä arkisesti.

Kertokaahan nyt hyvät ihmiset minulle, kuinka (lihava) käyttää hametta?


PS. Voisiko joku tulla jo parantamaan tämän mun yskän ym. oheistaudit?

2 kommenttia:

  1. Mun mielestä sun vartalomallille sopisi tosi hyvin a-linjaiset mekot/hameet. Niissä vyötärö pääsisi oikeuksiinsa. Just toi oikean alanurkan hame on musta sellainen. Istuva yläosa, vyö ja tuon mallinen hame (muutaman sentin polven yläpuolelle ulottuvana) sopisi musta oikein hyvin :)

    Vihdoin sain aikaiseksi lisätä sun tämän blogin suosikkeihin Blogilistalla niin muistan käydäkin täällä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitäisköhän tässä joskus lähteä oikein hamekaupoille... tarjonta vaan tuntuu olevan Suomessa heikkoa, ehkä kokeilen onneani ulkomailta tilaten..? :)

      Poista

Ajatuksia? Kommentteja? Kysymyksiä? Anna palaa.